هنگامی که زمان قیمت گذاری کالا یا خدمات در شرکت ها می شود بعضی از مدیران به اشتباه فاکتور هایی را برای قیمت گذاری انتخاب میکنند که اثر منفی در فروش محصول خود دارد. در ادامه ۱۰ مورد در جهت قیمت گذاری صحیح بیان شده است.

۱ تعیین قیمت براساس هزینه‌ها، نه براساس درک مشتری از ارزش ارائه شده

تعیین قیمت براساس هزینه‌ها ناگزیر به یکی از این دو سناریو منتهی خواهد شد: ۱) اگر قیمت بالاتر از ادراک مشتریان از ارزش آن باشد، هزینه‌های فروش بالامی‌رود، تخفیف‌ها افزایش می‌یابد، چرخه فروش طولانی و کند می‌شود و در نتیجه سودآوری افت میکند. ۲) اگر قیمت پایین‌تر از ادراک مشتریان از ارزش آن باشد، سرعت فروش افزایش می‌یابد، اما شرکت‌ها در سودآوری دچار مشکل خواهند شد و نمیتوانند سودآوری خود را بیشینه سازی کنند.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها